onsdag 17. november 2010

40 uker og ingen baby i sikte....

Kjære Max. KOOOOOOOM! Hilsen mamma.

Jeg hadde egentlig planer om å føde idag. Syntes 17.11. ville vært en ypperlig bursdagsdato. Men babyen hadde ikke helt fått det med seg. Så han ligger trygt og godt i magen til mamma'n sin og holder på å plaget vettet av henne med div. vondter. Tenker han trener opp tolmodigheten min. Slik at jeg har litt å gå på når han skal begynne med ablegøyene sine. Dette er hvertfall en skikkelig tålmodighetsprøve!

Når hodet hans er festet og han vrir litt på det og sånt, så stikker det så inderlig ned i symfysen at jeg tror jeg skal døøø. Tegn på modning sier jordmor, og jeg er jo forsåvidt fornøyd med det. Men når jeg ikke kan gå som et vanlig menneske er det ikke noe gøy mere. Det stikker noen ganger til i korsryggen også så jeg går omtrent i knestående, og så forsvinner det like brått som det kom

Igår hadde jeg hyppige kynnere. Jeg gikk å ventet på at de skulle bli vonde, men de ble de aldri. Har en del kynnere idag og, men det gjør aldeles ikke vondt. Dessverre. Dessuten er jeg kvalm og uggen. Har hørt at mange har disse "tegnene" før de føder, men det frister ikke å ha det slik stort mer nå altså. Mange plages jo i flere uker før fødselen av vonde maserier og slikt.

Når jeg kommer litt mer til meg selv skal jeg halte meg ut på en spasertur. Igår fikk jeg meg en skikkelig styreøkt på rygg, bryst og armer. Det helper litt på psyken min når jeg får være i aktivitet, ellers er det lett å føle seg litt nedfor når ting ikke går heelt min vei. Sånn f.eks.at Max ikke finner veien ut når jeg hadde planlagt!

Igår ringte min kjære Jørn fra jobben og spurte om jeg kunne gjøre han en tjeneste. Jeg svarte selvfølgelig ja, og ble lettere overrasket da han sa "gå på apoteket og kjøp 1/2 liter lakserolje og ta den på styrten". Hmm.... Utålmodig pappa også? Dete fristet ikke veldig å gjøre det da. Så jeg dro heller og handlet litt julegaver og kalendergaver:) Jormoren sier at jeg har en typisk fødekropp og at hun trodde jeg kom til å føde i løpet av uken. Jeg håper hun har rett!
- Jeg sprekker snart...

2 kommentarer:

  1. Tante Stine Kamilla17. november 2010 kl. 18:29

    Slår vel til på søndagen, den 21. tenker jeg :-)

    SvarSlett
  2. Tja, dæ e no greit dæ igrunn. Mæn IKEE længer!

    SvarSlett