onsdag 10. november 2010

39 uker og desto mer lei....

Nå har fødelysten meldt seg. Jeg har vel aldri før gått rundt å ønsket meg vondt. Jeg går rundt å kjenner etter så godt jeg kan om jeg ikke har litt vondt i her eller der. Og blir like glad hver gang jeg kjenner et lite stikk. Og skuffet hver gang jeg må innse at jeg har slett ikke vondt...
Dette bildet er tatt for et par uker siden. Jeg er rimelig lei av det meste nå, også av å ta bilder av magen. Den har vel kanskje blitt litt større den siste uken, men det er fremdeles den samme magen....

Idag var jeg hos jordmor. Alt sto bra til. Men jeg fikk et lite sjokk hva som angår min vekt. jeg hadde gått opp 4 kg på to uker!!!! *sjokk*. Jordmor så ar det var helt normalt og at det var fin vektøkning siden jeg da hadde gått op ca 10 kg i svangerskapet til sammen. Når jeg tenker på all sjokoladen og julebrusen i det siste er det vel ikke så rart, da... Hun tok en titt på lillegutt i magen også, og han hadde det helt utmerket der. Han vokser som han skal nå, og jordmor tippet at han ville være ca 3500 g ved fødselen. Helt gjennomsnittelig med andre ord. Han gjorde pustebevegelser og bevegelsene hans var som de skulle, og det var normal mengde fostervann. Når vi så han i profil synes jeg han lignet på Jørn. Det er noe med nesen om munnen hans som jeg synes minner litt om pappas. Det blir så spennende å se hvordan han egentlig er når han kommer ut.

Halsbrannen min har virkelig nådd nye høyder i det siste. Det bare velter seg opp magesyre nede i halsen min føles det som, akkurat som når man kaster opp, bare at det ikke kommer opp, det ligger liksom bare nedi halsen, og svir som bare det nede i brystet. Det hjelper nok ikke på at jeg elsker sterk mat som gjerne framkaller halsbrann da. Men jeg heller i meg samarin, og jeg inbiller meg at det hjelper litt. Nå har jeg snart mumset i meg 1/2 ananas (skal visst være med på å sette igang fødselen...), og det var heller ikke fin mat for halsbrann.

De urolige beina mine gjør at jeg holder på å gå ut av mitt gode skinn på nattestider. I natt måtte jeg nok en gang stå opp og vandre rundt her. Jeg var dødssliten og trøtt, og etter noen timer med spasering rundt på kjøkkengulvet sovnet jeg visst. Det førte jo til at jeg var lite menneske idag, og jeg har sovet noen timer på formiddagen. Jeg vet egentlig ikke hvor bra det er, for nå vet jeg at jeg ikke er nok trøtt i kveld til at jeg får sove. Oooooond sirkel altså! Jeg får kun sove når jeg er så trøtt at jeg holder på å forgå...

Håper virkelig at dette er siste gangen jeg sitter og skriver ukesrapport. Etter såpass lang tid med baby i magen ser jeg virkelig fram til å få kroppen min for meg selv igjen. Jeg skal være LYKKELIG den dagen fødslen er igang...

2 kommentarer:

  1. Halsbrann og rastløse bein høres altfor kjent ut. :/ Selv merker jeg at Gaviscon tyggetabletter hjelper en kort stund, og den ufyselige Gaviscon mikstur hjelper litt lengre. Mot rastløse bein fikk jeg tips om å knytte ulltrå om anklene, fnis, og å spise magnesiumtilskudd.

    Nå er du jo uansett snart ferdig! Lykke til!

    SvarSlett
  2. uff ja, vi har litt å slite med. Det en liksom nummret før jeg faktisk prøver med den ulltråden ;)
    Lykke til til deg også :D

    SvarSlett