torsdag 4. november 2010

38 uker!

Idag er jeg 38 uker og en dag på vei. Alle bildene er tatt igår, altså på den nøyaktige 38+0-dagen. Da kvelden kom og jeg satte meg ned ved pc'n var jeg så trøtt at jeg ikke fikk gjort noe fornuftig. Så da kommer det et innlegg idag. Jeg begynner å bli ganske sprekkeferdig. Først nå begynner bevegelsene til lille Max å bli direkte vonde. Det kan føles som han tar spensthopp inni der. At han protesterer vilt mot at hybelen har blitt så liten for han, og han bare presser magen ut alle veier på en gang. Noen ganger sparker han til midt i miste-pusten-punktet, og andre ganger er det den stakkars blæra mi han bruker som boksepute. Men jeg er glad jeg kjenner at han er der. Kommer nok til å savne både sparkene, og spesielt magen når han er ute. Uansett hvor ubehagelig ting kan være nå.
Magen er virkelig overalt. Når jeg skal åpne opp en skapdør glemmer jeg at jeg har denne megaklumpen og smeller skapdørene rett i magehuset. Stakkers Max, han blir utsatt for litt av hvert.

Jeg skulle virkelig ønske at jeg visste når han har tenkt å komme ut. Når jeg ikke merker noe særlig forandring har jeg liksom ingen aning! Sist jeg var hos jordmor spurte hun om jeg kjente mye nedpress siden han hadde holdt på å kjøre hodet sitt nedover. Men det gjør jeg igrunn ikke. Bare litt. Og det har jeg jo kjent lenge. 

Her om dagen var jeg å trente. Tok en real bein økt i håp om at Max skulle ta hintet og komme dettende ut. Men det gjorde han ikke. Knebøy går fremdeles greit. Men utfall kommer jeg ikke til å ta igjen før bebien er ute. Det føltes seriøst som om bekkenet skulle dette fra hverandre da jeg var ferdig. Og jeg som aldri har hatt bekkenvondt. 

Håper bare han snart finner ut at han vil ut. Jeg kommer sikkert å få sjokk den dagen jeg skjønner at det er noe på gang. Det er vanskelig å forestille seg at man skal få en bebis fra inni magen i armene....
Til slutt har jeg sammenlignet to mager med to uker imellom. Og det er ikke akkurat vanskelig å se at den har vokst.

Her skinner solen, så jeg tror jeg skal spandere en spasertur på meg.

-Maria

2 kommentarer:

  1. Gratulerer så masse med baby i magen, og som snart mamma:) Du har en helt fantastisk tid i vente:):) Ramla over denne bloggen i går...:P Og syns jeg hadde sett deg før...Olderskog skole?!:P Er selv fra Mosjøen, men flyttet derfra for noen år siden:)
    Masse lykke til når den lille melder fra om sin ankomst:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Jeg har gått på Olderskog ja, da gikk du muligens i trinnet over meg da..? Greier ikke ubiddelbart å kjenne deg igjen, men skal vel godt gjøres at jeg ikke har sett deg også før ;)
    Og nok en gang takk for hyggelig hilsen :)

    SvarSlett