mandag 15. november 2010

4 dager til termin

Og spenningen stiger. Jeg har hele tiden hatt en følelse av og trodd at Max ville komme før 19. nov. Og jeg velger å fortsette og tro det til det motsatte evt er bevist. Det betyr at småen begynner å få dårlig tid. Jeg er nesten heeeeelt sikker på at han hvertfall er her i løpet av uken. Jørnepappa'n begynner også å bli alvorlig spent nå, og det samme gjelder kommende besteforeldre og tanter. Kanskje noen spente onkler rundtomkring også, men de er liksom ikke så gira ;)

Magen min som jeg har vært så glad i lenge nå begynner å bli meg en sann plage. Folk peller på den i tide og utide. Før syntes jeg det var helt okay, men nå er jeg lei. Spesielt når de samtidig forteller om hvor lenge de gikk over termin og hvor grusomt det er å føde. Jeg merker at jeg gjerne vil være helt i fred med ballongmagen. Bare gjemme den bort. Late som jeg ikke er gravid i det hele tatt for å slippe den ekstra oppmerksomheten det medfølger... Det er jo alt annet enn enkelt da. Jeg har enda ikke innsett at jeg ikke kan smyge meg sidelengs forbi folk og ting uten å rive de/det med meg med kula.

Ellers blir det storsett bare værre og værre å være gravid. Fordelen er jo at for hver dag som går er det èn dag minde til jeg får møte lillegutt. Bekkent verker og jeg halter. Jeg har gått tur en time idag, og det gikk saaaakte for si det sånn. Plutselig føles det som om noen setter kniver i siden på meg, så jeg må bare stoppe opp. DA føler jeg meg lite sporty da! Og kynnere kommer som bare det når jeg går tur, selv om jeg går i musetempo. Men jeg blir mest glad når jeg får vondt. For da kaaaan det jo hende fødselen er igang?! Den har ikke vært det enda, men plutselig skjer det vel.

Vel, jeg har en veldig smart og snill mann. Han har nemlig sagt at hvis Max drøyer skal vi gjøre noe morsomt sammen i helgen. Og det er ikke mer som skal til for å glede mitt hjrte:) Siden "vi" driver og pusser opp her i huset, er det ikke mye vi har fått vært sammen i det siste. Så hvis Max enda ikke har kommet til helgen, så kommer jeg ikke til å bli så lei meg som jeg ellers ville blitt:)

Jeg har jo en liste over saker og ting som jeg skal gjøre mens jeg venter på Max. Nå har jeg tenkt å vaske veggene i gangen. Jeg har sagt til meg selv at når jeg er ferdigvasket kan jeg ta fram julepynten, så da får jeg litt ekstra motivasjon! Og så er det jo de som påstår at runsvasking setter igang fødselen. Det tror jeg ikke på lengre, men det er jo deilig å få det rent så :)

Ønsker dere som er innom en fin uke:)

-Maria

2 kommentarer: