onsdag 27. oktober 2010

37 uker!

Utrolig, men sant, tiden står ikke helt stille! Max er fix ferdig, det er bare finpussen igjen kan jeg lese på babyverden. Hvis blir født nå regnes han ikke som prematur. Det er jo trygt å vite. Det som er mest fustrerende akkurat nå, er at termindatoen jo bare er en indikasjon på når barnet vil komme, og to uker før og to uker etter den datoen regnes også som innenfor termin. Så jeg har på en måte termin fra 3. nov - 3. des. Dumt at bayen ikke bare kan komme på en bestemt dato, det ville vært så mye enklere å forberedt seg!

Jeg har vært hos jordmor idag, og det var som alltid en hyggelig opplevelse. Alt så bra ut, BT ligger på 100/60 som det har gjort en stund nå, urinen var negativ og vekten hadde steget med 1 kg siden siste kontroll for tre uker siden. Da har jeg vel gått opp 6-7 kg i løpet av svangerskapet. Jeg er heldig og har ikke noe antydning til vann i kroppen. Hun tok også en titt på lillegutt med ul siden sf målet ligger litt under streken. Han hadde det heldigvis bare fint. Skjønnere enn alt er han det han ligger å smatter og koser seg. Og hodet hadde festet seg, hurra!! Da er det ingen fare hvis vannet går... Skulle ønske det ble litt action snart!!! Ikke har kynnerne tatt seg opp noe særlig, ikke harslimproppen gått, ikke lekker jeg fostervann eller noe!! Jeg må vel snart ty til kjærringrådene får å få litt fortgang på sakene her! Eller bare innstille meg med at han kommer når han er klar. Jeg skulle ønske han kom når jeg var klar. For da hadde han nemmlig kommet NÅ!

Det helt klart mest plagsomme med å være gravid, er de urolige beina mine når jeg skal sove. Igår måtte jeg bare stå opp igejn, og traske rundt på kjøkkengulvet, for jeg greide ikke sitte eller ligge stille. Etter noen timer var jeg så trøtt at jeg prøvde å legge meg igjen. Da sovnet jeg. Det resulterte i at jeg ble vanvittig trøtt idag. Jeg pleier å stå opp rundt 5.30-6.00, men når jeg har sovet så lite greier jeg ikke holde meg våken og svnet i flere timer på formiddagen. Så har viden onde sirkel. Greier ikke snu dagnet tilbake igjen. Greier ikke å tvinge meg til å være våken hele dagen, jeg bare kollapser totalt...

Forøvrig har jeg kjøpt strikkepinner og garnnøster idag. Dessverre kan jeg ikke strikke noe annet enn skjerf uten personlig assistent hvert 5. minutt som ordner opp i feilene mine. Så dere som får hjemmestrikkede skjerf og grytekluter til jul; IKKE KLAG! Jeg får heller ta med et lite strikkekurs til neste jul, så dere kan få noe litt mer innviklet i presang. Anyway, det er gøy å strikke!

I natt skrev jeg en liste over ting jeg burde gjøre før Max kommer. Og den ble lang! Vasking av alt mulig rart, jeg får vel bare sette igang og håpe at jeg egentlig har veldig dårlig tid! Med volumet på julemusikken et par hakk høyere skal det vel gå!

2 kommentarer:

  1. Null stress, Inger sei at slimproppen hennes for når vatne jækk. Så bære ta dæ mæ ro, han kjæm nok snart :)

    SvarSlett