onsdag 13. oktober 2010

35 uker har gått....

Jeg har vel omtrent aldri turt å forestille meg at jeg skulle komme så langt som dette. Men nå er jeg her. Og jeg føler meg fremdelses som meg selv. Siden magen min ikke akkurat ser ut til å vokse og jeg ser ut som ei nepe blir det dårlig med bilder herfra idag.

Livet som høygravid innebærer at jeg ikke lenger kan ligge på ryggen. Jeg har hørt at man ikke skal ligge på ryggen etter 4. mnd. men det har jeg gjort med den største glede. Men nå skjønner jeg plutselig det at man kan bli svimmel. Oh yes in deed, jeg trodde jeg skulle kveles og dø en dag jeg som vanlig la meg ned -på ryggen. Ellers så hikker Max masse, og det er ganske nusselig.

Jeg tenker mer og mer på den forestående fødselen, uten på bli noe klokere. Jeg greier liksom bare ikke forestille meg den. Men jeg er veldig spent på hvordan den starter, og om jeg vil klare meg uten noe særlig smertestillende. Kanskje jeg vil skrike etter epidural etter et par timer med rier. Jeg aner virkelig ikke hvor høy smerteterskel jeg har. Jeg har jo så sjeldent vondt noe sted, og takk og lov for det.

37 dager igjen til termin. Jeg har lest et sted på førstegangsfødende med gjennomsnitt føder 4 eller 5 dager etter ul termin. Jeg håper virkelig ikke jeg kommer underden statistikken. Jeg vil ha han litt før!!! Fredag er det ny kontroll på SiV for å følge med på fostervann og tilvekst. Håper de siste fem ukene bare kunne flydd avsted altså!

Idag blir det ikea, og på lørdag er det sverigetur. Ellers så er det uvant å være 100% sykemeldt og fullstendig oppegående. Jeg prøver å finne på ting å gjøre, samtidig hvile meg litt innimellom. Noe som resulterer i at jeg sovner på dagen, og noen ganger sliter med å sove om natta. Hjelp, jeg liker ikke følelsen av å ikke ha kontroll på døgnrytmen. Men verre blir det vel ;)
Jeg likerdenne figuren så godt, kanskje det er sånn familien blir om noen år. Mamma, pappa og tre små. Like glad i hverandre alle sammen :)

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med 35 uker og høygravid! Det er først de siste dagene jeg føler meg veldig gravid. Nå presser babyen opp i ribbeina når jeg sitter. :) Lykke til de siste ukene! Dagene kan gå sakte når man venter på førstemann. :) Men når du ser tilbake etterpå gikk det allikevel fort!
    Klem

    SvarSlett
  2. Tusen takk Sabine! Og lykke til til deg også:) De sier det kommer til å gå fortere når man har barn fra før, og det tror jeg så gjerne:) Blir spennende i ispurten, vi får se hvem som kommer først "i mål" :)

    SvarSlett
  3. hei.. Maria.. gratulerer så mye.. håper alt går bra.. det har jeg stor tro på.. hils Jørn..

    SvarSlett
  4. Hej:) Tusen takk, det går jo igrunn strålende:) Håper alt er bra med deg også! :)

    SvarSlett