fredag 21. januar 2011

Gullet 7 uker

Tenk at det allerede har gått 7 uker siden jeg lå på fødesenga og vridde meg i smerter.... Min aller kjæreste lille Max kom til verden. Det er en ære å få være mamma for en liten skjønn velskapt gutt. Han fortsetter å rulle rundt fra mage til rygg, og har blitt betraktelig sterkere i nakken, men hodet svinger litt, spesielt når han er trøtt. Han er også blitt mye flinkere den siste uka til å ligge alene på gulvet mens jeg gjør andre ting. (deilig ja).

I natt sov faktisk lillemann fra klokken 00.30-07.30. Sju timer i strekk! Jeg er var lettere sjokkert da jeg våknet i morges av at lillemann prata i søvne og prompa, hehe.. Tidligere har vi lalla han i søvn i vognen for så å bært bagen med oss opp på soverommet og satt den ved siden av sengen vår. Han har våknet en til to ganger hver natt for å få mat (sovet fra tre til fem timer ca, mellom hver mating på natten). Når han har fått mat og rapet har jeg lagt han ned i bagen igjen, og han sovner av seg selv. Til å begynne med lå han i senga sammen med oss, men jeg sov så dårlig da, så det har fungert veldig fint med den vognbagen. Men: han har nå fått sprinkelseng og igår gjorde jeg et ekspriment. Etter kveldsstellet ga jeg han mat på soverommet og la han i senga. Våken. Og gikk ut. Og han sovnet av seg selv, lille flinkingen! MEN han våknet etter to timer (og jeg hadde satt babycall'n på feil innstilling, så jeg hørte ikke at han hadde våknet og lå og gråt, stakkars liten!) Da jeg skulle legge meg var jeg så trøtt og han så våken at jeg gadd ikke mer ligge-i-egen-seng-og-sovne- eksprimintering. Så da tok jeg han rett og slett opp til meg og han sovnet inntil meg og det sov vi i, som sagt, sju timer. Han har nok et stort behov for kontakt og nærhet, så da tenker jeg at han skal få det. Og hvis han i tillegg sover så lenge når han ligger i senga vår, er jo ikke det noen bakdel :)

(åkej, jeg innser at denne bloggen er veldig på kanten til kjedelig for alle andre en meget spesielt intreserte, men jeg skriver ned ting jeg gjerne vil huske på til senere. Dessuten har jeg ikke fått kjøpt sånn bok til lillevenn enda for å skrive ned slike ting!)

2 kommentarer:

  1. håpæ dåkkr kjæm på besøk snart..

    SvarSlett
  2. jeg syns det er artig å lese om fliiinke tantegullet!:) <3

    SvarSlett