tirsdag 21. september 2010

Mammaria har vært på handletur


Max har fått en skjønn skjønn liten "sovepose". Den er sånn for å ha i bilbarnestol, da det er hull bak til selene. Og den passer perfert oppi vognbagen. Den blir god å ha gjennom vinteren tenker jeg, og så trenger vi ikke tenke på å ha dress oppi den. At det er litt lettvindt skader jo ingen. Så slipper han å svønne rundt i en diger voksipose eller noe sånt. Den var til og med på tlbud på barnashus, 20% rabatt:) Da blir mammaria glad:) De har også tilbud på ullundertøy der nå, såjeg kjøpte en liten body og bukse til lillemann. Babyen må jo ikke fryse:)
Jeg var en tur på sykehuset igår, for å ta en CTG etter jordmortimen. Hun sendte meg dit fordi jeg nevnte at jeg syntes han sparket litt lite. Jeg som aldri hadde trodd at jeg kom til å bli så hysterisk hønemor at jeg ble nødt til det. Men det er ikke bare bare å være gravid og skal ta vare på et helt nytt lite liv, det er et stort ansvar jeg kjenner på selv om han "bare" ligger  i maegn enda. Bedre å dra dit en gang for mye enn for lite.
Jordmoren jeg har er utrolig snill og forståelsesfull, og tar alt det jeg sier på alvor. Mens jeg var på sykehuset tok de en ny tilvekstkontroll siden han har vært litt liten, men han har vokst som bare det, og han hadde det som plommen i egget der inne. Ellers var alt i skjønneste orden på kontrollen. Jeg hadde gått et par kg ned i vekt igjen, men det er jo ingen krise.

Idag skal jeg rett og slett hvile meg, noe som ikke er min favorittsyssel, men som må gjøres innimellom. Jeg så kvalm som jeg aldri tror jeg har vært før (som jeg tror hver gang jeg er kvalm), og har vondt i hodet og til tider en ubehagelig hjertebank.

Ha en fin tirsdag folkens

Maria

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar