fredag 17. desember 2010

Lillevennen er to uker!

Det har vært de to mest utfordrene, men også beste ukene i mitt liv! Babyen er bare skjønn og god, så lenge han får mat og kos (jeg mener MYYYYYE mat og MYYYYYE kos), så er han storfornøyd. Rutiner og sånt snakker vi ikke så høy om, da han som regel vil ha mye mat og kos også på nattestid.

Nå sover han i bæresjalet, så jeg fikk endelig spist en brødskive. Det er ikke så rart at jeg gikk ned alle gravidkiloene pluss et par til i løpet av en drøy uke. Ikke har man tid til å spise, babyen spiser vel nesten mer enn meg. Og på toppen av det hele har jeg greid på pådra meg en skikkelig brystbetennelse , som gjør at jeg helst vil ligge rett ut og sove 24/7. Liksom så det går an med en baby i hus, haha!

Amming trodde jeg virkelig ikke var så vanskelig, for ikke å snakke om så VONDT! Max må seriøst være den beste sugebebisen i hele verden. Først var det såre brystvorter. Blodige. Max gulpet blod i lange baner. Nesten litt nifst. Og før de blødene sårene har rukket å gro, så kommer den grusomme melkesprengen som raskt blir overlappet av det som viste seg å være tette melkeganger og deretter denne brystbetennelsen. Gleder meg virkelig til å ikke ha så sinnsykt vondt..! Den gode nyheten er at jeg endelig, for første gang siden fødselen kan sitte. Hurra!

Nå skal jeg beskue min vakre, skjønne diamant litt, komer sterkere tilbake....en annen gang...

-Maria

1 kommentar:

  1. Jeg har også lurt på hvorfor man bare snakker om at fødselen er vond. Dagene etter er det mange vondter også. (For flergangs kommer etterrier i tillegg...)
    God bedring, håper brystbetennelsen gir seg snart! Jeg har hatt feber og vondt to ganger allerede, men heldigvis ikke ordentlig brystbetennelse. Det finnes en god salve laget av lanolin på apoteket. Den hjalp for såre brystvorter. Det kan også hjelpe å ha forskjellige ammestillinger. Har du sett på ammehjelpen på nett?
    Lykke til videre! Klem

    SvarSlett